4 wskazówki dotyczące mierzenia wyników marki w wyszukiwarce Google

Dowiedz się, jakie bezpłatne narzędzia mogą poinformować Cię o obecności Twojej marki w wyszukiwarce Google i jak wykorzystać te statystyki. Stało się jasne, że nieudolne podejście nie wygrywa w marketingu online. W końcu wszyscy jesteśmy w tym samym pogoni za przyciągnięciem nowych oczu i utrzymaniem lojalnych klientów.

Jeśli jednak nie sprzedajesz produktów online lub nie generujesz potencjalnych klientów, może być trudno pokazać, co pozycjonowanie i reklama jako całość wnoszą do stołu. Udowodnienie wartości twoich wysiłków również może zająć trochę czasu. Mierzenie wyników marki online z biegiem czasu to świetny sposób na pokazanie, że Twoje wysiłki powinny być warte utrzymania kursu.

Może to być również cenne ćwiczenie związane ze zmianą marki , ponieważ dzięki wyszukiwaniu w sieci i wzmiankom o Twojej marce pomoże Ci zrozumieć, w jakim stopniu internauci zrozumieli i zaakceptowali Twoje przejście. Istnieje wiele narzędzi i metod, które pomogą Ci ocenić, jak dobrze Twoja marka rezonuje i jaki potencjalny wzrost możesz odczuwać.

W tej kolumnie znajdziesz przydatne wskazówki dotyczące czterech elementów, które należy uwzględnić w pomiarze wyników marki. Co najlepsze, każdy z nich wymaga jedynie całkowicie darmowych narzędzi, których możesz już używać w innych częściach swojej strategii pozycjonowania stron. Jak właściwie ludzie cię nazywają? Powodem, dla którego pytam, jest to, że to, co nazywasz siebie jako organizacja, może nie być tym, czego szukają Twoi klienci.

 

Zdarza się to często, gdy Twoja marka jest dla wygody skrócona przez odbiorców. Na przykład należysz do Centralnego Systemu Opieki Zdrowotnej Uniwersytetu Stanowego Tennessee, ale opinia publiczna nazywa cię „Tenn-Med”. To fikcyjny przykład, ale tak się dzieje. Aby dowiedzieć się, jak postrzegana może być Twoja marka i marki konkurencyjne, przechodzimy do Planera słów kluczowych Google .

 

Tutaj stosujemy naszą nazwę organizacyjną. To narzędzie zwróci następnie popularne wyniki wyszukiwania dotyczące nazwy naszej organizacji. Może to być świetny sposób, aby zobaczyć, jakie wyszukiwania online odmian nazwy, a także wyszukiwania typu „marka + słowo kluczowe”, występują. Pozwala to zrozumieć, jakie tematy kojarzą się z Twoją marką w internecie.

 

Dzięki temu zorientujesz się w liczbie wyszukiwań związanych z Twoją marką, odmianami i podtematami. Co ważniejsze, uzyskujemy wgląd w procentowe trendy wyszukiwania z trzech miesięcy i rok do roku.  Aby uzyskać głębszy wgląd w historyczne trendy wyszukiwania, możesz ustawić zakres dat obejmujący wiele lat i przeprowadzić eksport arkusza kalkulacyjnego. Ten rodzaj analizy może być pomocny w zrozumieniu zmian liczby wyszukiwań w przypadku zmiany marki, a także wszelkiej sezonowości, która może wystąpić.

2. Ocena trendów

Teraz, gdy już wiesz, w jaki sposób publiczność wyszukuje Twoją markę, możesz uwzględnić to słowo kluczowe marki i odmiany marki w Trendach Google, aby zrozumieć trendy popularności w czasie. Tutaj korzyści polegają na zobaczeniu graficznej historii trendów wyszukiwania związanych z Twoją marką. Google udostępni również podobne nazwy marek.

 

Jedną z wyjątkowych cech korzystania z Trendów Google jest możliwość mierzenia liczby wyszukiwań marki według stanu lub regionu. Chociaż można polegać na Google Analytics w celu uzyskania tych informacji, możesz nie wiedzieć, czy ruch jest zazwyczaj kierowany przez kanał bezpośredni, czy przez bezpłatny kanał wyszukiwania.

 

 

3. Zachowanie SERP

Do tej pory byliśmy w stanie ocenić, w jaki sposób internauci wyszukują Twoją markę, a także jak często szukają Ciebie. Następnym przystankiem jest Google Search Console. W sekcji Wyniki wyszukiwania mamy możliwość ponownego sprawdzenia wyszukiwań związanych z marką przeprowadzanych przez internautów, ale teraz możemy zobaczyć, jak często nasz wpis uzyskuje kliknięcia.

 

Pamiętaj, że użytkownicy mogą również klikać lokalną wizytówkę Google w zależności od odległości od odpowiedniej lokalizacji tradycyjnej. Przyglądając się współczynnikom klikalności haseł związanych z marką i odmianą marki, masz również możliwość sprawdzenia rankingu fraz kluczowych i porównania „w czasie”.

4. Udział w wyświetleniach marki w płatnych wynikach wyszukiwania

Przyjrzeliśmy się dobrze ekspozycji marki w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, miejscu, w którym się pojawiasz i kiedy użytkownicy klikają Twoje bezpłatne wykazy. Jednak w konkurencyjnych branżach konkurencja często licytuje nazwę Twojej marki i odmiany nazwy, aby zachęcić do kliknięć w witrynie dla ruchu, który pierwotnie był przeznaczony dla Twojej witryny.

 

Jednym ze sposobów, aby być o krok do przodu, jest przeznaczenie części budżetu na płatne wyszukiwanie tylko na licytację nazwy marki oraz podobnych odmian i błędów pisowni.

Gdy ta kampania będzie działać przez kilka miesięcy, zorientujesz się, jak często dominujesz na górze strony pod względem haseł związanych z marką. To również rzuci światło na to, na co inni konkurenci mają oko w ruchu Twojej marki.

 

Udział w wyświetleniach jest tutaj ważny, ale równie ważny jest udział w wyświetleniach u góry strony i u góry strony. Te dwa ostatnie wskaźniki pokazują nie tylko, że Twoja reklama została wyświetlona, ​​ale że udało Ci się również zająć pierwsze miejsce na górze strony lub przynajmniej w jej górnej części.

 

Licytowanie marek konkurencyjnych może stać się śliskim zboczem, ponieważ mogą chcieć odebrać Ci ruch, ale mogą płacić za odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi klienta. Kluczem jest tutaj zapewnienie wystarczającego budżetu przy wystarczająco wysokim koszcie kliknięcia, aby wyświetlać reklamy w większości wyszukiwań związanych z marką i uzyskać pozycję na górze strony.

Zainwestuj w swoją markę

Jeśli jest coś, co wielu z nas pochłania w marketingu w wyszukiwarkach, to jest to niemarkowa ekspozycja w wyszukiwarkach . Nasze umysły biegają do niekończących się list badań słów kluczowych i do zoptymalizowanych struktur licytacji, aby zwabić osoby szukające odpowiednich produktów i usług.

 

Twoja marka w marketingu w wyszukiwarkach zdecydowanie zasługuje na uwagę. Jest lub powinna być „własną” przestrzenią w Twojej strategii pozycjonowania; jasna ścieżka dla tych wyszukiwarek, na których osiągnięcie ciężko pracowałeś przez całą strategię marketingową i prawdopodobnie wracają do Ciebie z wielokanałowego punktu widzenia.