Jak zrobić kurację treści dla SEO: Twój przewodnik dla początkujących

Czy potrzebujesz nowych typów treści do publikowania? Dowiedz się, jak wykorzystać najlepsze treści z internetu jako inspirację. W środowisku akademickim od dawna używa się aforyzmu, aby opisać ciągłą potrzebę wydawania nowych prac pod groźbą zapomnienia: opublikuj lub zgiń.

 

Chociaż dokładna fraza może nie być powszechna, jej sentyment jest taki. Każdego dnia w zadziwiającym tempie pojawia się mnóstwo nowych treści. Coraz częściej marketerzy uważają, że muszą stale publikować nowe treści lub ryzykują utratę obecności w Internecie. Jednak dzięki tej nowej zawartości firmom trudniej niż kiedykolwiek wyróżnić się . A czytelnicy muszą przesiewać to wszystko, aby znaleźć fragmenty wysokiej jakości treści.

 

W tym miejscu pojawia się kuratorstwo treści. Tworzy wartość poprzez kuratorowanie treści, które inni już opublikowali.  Kuracja treści to sposób na ciągłe dostarczanie odbiorcom odpowiednich i przydatnych treści bez nastawienia „opublikuj lub zgiń”. Po przeczytaniu tego artykułu dowiesz się, jak rozpocząć kurację treści, aby zmaksymalizować korzyści z SEO. Ale zanim zagłębimy się w szczegóły, najpierw wyjaśnijmy, na czym polega kuracja treści.

 

Co to jest kuracja treści?

Kuratorstwo treści to proces wyszukiwania i kompilowania istniejących treści na tematy istotne dla odbiorców, branży lub niszy. Mówiąc prościej: zamieniasz treści, które zostały już stworzone (przez Ciebie lub innych) we własną nową treść. Aby dodać do tego, kuratorstwo treści ma sens tylko wtedy, gdy uwzględnisz swoje poglądy na wyselekcjonowane treści. Daj swoim odbiorcom powód do konsumowania wybranych przez Ciebie treści (i powrotu) zamiast cudzych.

 

A jak to pomaga w działaniach SEO? Dobrze wykonana strategia kurowania treści stanowi wartość dodaną dla czytelników, co skutkuje udostępnieniami społecznościowymi, linkami i ostatecznie lepszymi rankingami. Oczywiście w tym artykule wymieniono najlepsze strony internetowe do wyszukiwania GIF-ów i memów. To fajny temat, dzięki czemu można go łatwo udostępniać i linkować, czego dowodzą te statystyki Ahrefs.

 

Czynniki decydujące o sukcesie selekcji treści

Teraz ubrudźmy sobie ręce i omówmy czynniki, które sprawiają, że kuracja treścią jest sukcesem. Co jest potrzebne, aby odnieść sukces w kuratorowaniu treści?

Musisz:

  • Poznaj swoich odbiorców .
  • Dodać wartość.
  • Czerp inspirację z tego, co działało w przeszłości.
  • Przetestuj swoje wybrane treści.

 

Poznaj swoich odbiorców

Aby trafić we właściwy akord z publicznością, musisz wiedzieć, kim są i co nimi kieruje. W przeciwnym razie może się okazać, że trudno jest wybrać najlepsze treści do kuracji.

  • Dodać wartość

Cały sens kuracji treści polega na tym, że dodajesz wartość, zbierając treści i organizując je. Sposób, w jaki to robisz, musi być naprawdę wartościowy dla odbiorców. Na przykład, jeśli sporządziłeś listę najbardziej futurystycznych samochodów elektrycznych w 2022 r., wyjaśnij, co w nich lubisz, a czego nie. Link do filmów promocyjnych producentów, recenzji, testów zderzeniowych i informacji o tym, jak być na bieżąco z ich premierą.

 

Czerp inspirację z tego, co wydarzyło się w przeszłości

Gdy już poznasz najlepsze miejsce dla swoich odbiorców, możesz skupić się na tworzeniu dla nich odpowiednich, wyselekcjonowanych treści.

Sprawdź, co w przeszłości działało dobrze dla innych, korzystając z platform takich jak:

  • Reddit.
  • Facebook.
  • Wzrost Hakerzy.
  • BuzzSumo.
  • Świergot.
  • Luźne społeczności.
  • Społeczności niezgody.
  • HackerNews.
  • Kropka.

Nie musisz wymyślać koła na nowo. Spójrz zarówno w swoją własną niszę, jak i poza nią. Nawet w różnych językach – czasami możesz stworzyć podobny, wyselekcjonowany fragment treści w innym języku. Nie kopiuj w rażący sposób, ale dobrze jest zainspirować się treściami z powodzeniem wyselekcjonowanymi na innych rynkach.

 

Przetestuj swoje wybrane treści

Przetestuj różne formaty wyselekcjonowanych treści (takie jak artykuły, wizualizacje, podcasty i filmy) i zastosuj różne taktyki dbania o treść. Mierz, co działa dobrze z odbiorcami. Porażka szybko, a następnie spróbuj czegoś innego!

 

Dlaczego tak poważnie?

Pamiętaj, że „wartościowe treści” nie muszą oznaczać poważnych treści. Weźmy na przykład „ Staraj się nie śmiać ” autorstwa FailArmy. Ma ponad 92 miliony wyświetleń, 478 000 kciuków w górę, 15 000 komentarzy i 421 linków ze 191 domen odsyłających. Wiesz, co jest naprawdę zabawne? Za wszystkimi śmiechami kryje się tutaj kuratorstwo treści na wyższym poziomie!

Taktyki selekcji treści

A teraz przejdźmy do części, która jest najfajniejsza ze wszystkich: przybliżenia najskuteczniejszych aspektów selekcji treści, którą możesz wdrożyć samodzielnie po przeczytaniu tego artykułu.

 

1. Agregacja: wydarzenia lub artykuły

Nie każdy ma czas, aby uważnie obserwować swój strumień na Twitterze, kanał informacyjny na Facebooku, kanały RSS i nadchodzące biuletyny. Agregacja treści w łatwym do przyswojenia formacie jest doskonałym przykładem kuratorstwa.

 

Ta forma kuracji treści ma zastosowanie do każdej niszy i zachęcam do zachowania otwartego umysłu na wszystkie media: artykuły na blogu, biuletyny, infografiki, podcasty i wideo. Często też warto je łączyć. Kilka przykładów:

  • Szukaj wiadomości, z których możesz skorzystać : Co tydzień Marie Haynes skrupulatnie omawia, co wydarzyło się w przestrzeni SEO.
  • Biuletyn Kevina Indig’s Growth Memo : Cotygodniowy biuletyn Kevina Indiga wspomina o ważnych wydarzeniach i studiach przypadków ze sceny SEO i wzrostu, które Kevin komentuje.
  • Nie istnieje tylko jeden format do nadzorowania treści; weźmy na przykład podcast Search Engine Journal , który podsumowuje ostatnie wydarzenia w branży wyszukiwania.

 

2. Syntezowanie: redukcja długich, złożonych informacji do strawnego formatu

Nie każdy ma czas lub energię, aby przekopywać się przez długie, złożone artykuły. Niektórzy ludzie chcą po prostu jeść na wynos bez konieczności samodzielnego czytania. Daj im to, a stworzysz wartość. Przykłady:

  • Kiedy NerdWallet złożył swój S-1, coś, co wiele osób uzna za nudne, Tom Critchlow przeanalizował jego zawartość i opisuje ciekawe propozycje z punktu widzenia marketingu cyfrowego.
  • Znany jest z tego, że Bill Slawski czytał patenty Google, dając mu wgląd w możliwe kierunki, w których Google pójdzie. Czy chcesz przeczytać ten złożony i trudny do odczytania patent , czy po prostu przeczytać tę łatwą do przyswojenia wersję , w której Sławski zawiera jego teorie na temat tych patentów?
  • Autor badania wzrostu Lululemon Athletica zrobił wszystko, co w jego mocy, i przeprowadził mnóstwo badań, aby dowiedzieć się, co sprawiło, że Lululemon odniósł taki sukces. To badanie jest nie tylko wypełnione przydatnymi spostrzeżeniami, ale jest również przyjemne wizualnie ze względu na wszystkie zrzuty ekranu i zdjęcia. To wciąż dużo informacji, ale sposób, w jaki jest skonstruowany, sprawia, że ​​jest bardzo łatwo przyswajalny.

3. Kuratorowanie wyników ankiety

Innym świetnym przykładem kuracji treści jest przeprowadzanie ankiet i agregowanie ich wyników. Pobierasz odpowiedzi z ankiety i tworzysz z nich wartościowe treści dla swoich odbiorców. Przykłady:

  • Ankiety dotyczące cen SEO, takie jak te przeprowadzone przez Credo i Growth Ramp oraz własny raport płacowy Search Engine Journal .
  • Ankieta, którą przeprowadziłem na Reddit, w której zapytałem społeczność BigSEO Reddit o ich największe niepowodzenia w zakresie SEO.

 

4. Wizualne: obrazy

Treści wyselekcjonowane wizualnie zasługują na osobną sekcję, ponieważ przemawiają do odbiorców w inny sposób. Jest łatwo przyswajalny, łatwo można go łączyć i udostępniać. Przykłady:

  • The Boston Globe’s The Big Picture — wybór zdjęć wykonanych przez pracowników The Globe, uporządkowanych według miesięcy.
  • 35 niesamowitych małych domów z całego świata od Insider.
  • 58 pudełek na przepisy, zestawy do samodzielnego przygotowania posiłków i dania do samodzielnego wykończenia według Evening Standard.
  • 24 zdjęcia najpiękniej zaprojektowanych domów na świecie autorstwa Business Insidera.
  • Najpiękniejsze cele podróży — wybór najpiękniejszych celów podróży, starannie uporządkowanych na Pintereście.

 

5. Statystyki: Kuratorowanie dużych zbiorów danych

Przekształcanie dużych zbiorów danych w użyteczne statystyki zapewnia ogromną wartość. Często wymaga to dużej inwestycji, ale to również utrudnia kopiowanie. Przykłady:

  • Glassdoor : Przeczytaj o tym, jak to jest pracować dla różnych firm i jakie zarobki tam zarabiają.
  • Numbeo : Dowiedz się, ile kosztuje życie w innych krajach i jak się do siebie porównują.

 

6. Obławy eksperckie

Prawdopodobnie miałeś już wcześniej obławy z ekspertami . Niektórzy ludzie zmęczyli się nimi, ale wciąż znajduję tam dobrze przeprowadzone obławy ekspertów. Sztuka polega na tym, aby naprawdę skupić się na określonym temacie i nie włączać zbyt wielu ekspertów. W końcu po przeczytaniu 12 opinii na dany temat prawdopodobnie przeczytałeś wystarczająco dużo.

Oto przykłady dobrze przeprowadzonego zestawienia ekspertów:

15 ekspertów SEO dzieli się wskazówkami dla początkujących .

  • Dlaczego lubię to:
  • To nie jest długa lista opinii ekspertów, których nikt nie przeczyta. Jakość ponad ilość!
  • Podsumowanie robi dokładnie to, czego można się spodziewać: podziel się przydatnymi wskazówkami dla początkujących.
  • Każdej opinii eksperta towarzyszy zdjęcie, imię i nazwisko oraz nazwa firmy. Powiązane są również profile ekspertów na Twitterze. To stawia ekspertów w centrum uwagi, dając im powód do wspólnej promocji postu.
  • Co sprawiłoby, że polubiłbym to jeszcze bardziej: Dołącz indeks ekspertów na górze artykułu.

 

7. Narzędzia

Narzędzia są świetną zabawą, jeśli chodzi o kurację treści. Oto jeden, o którym możesz jeszcze nie wiedzieć:

Barry Schwartz’s Was There A Google Update .

  • Dlaczego to lubię :
  • Jest łatwy w użyciu.
  • Zawiera linki do przydatnych zasobów.

 

8. Destylacja: przekształcanie dużych ilości informacji w łatwo przyswajalną listę

Ty też możesz być zaznajomiony z tym. Jeden z typowych formatów to „ $randomAmount Digital Marketing narzędzia, bez których nie można żyć w ciągu $roku ”.  Te listy są praktycznie tak stare, jak sam internet, więc trudno jest odnieść sukces z treścią typu lista. Wymaga większej kreatywności i wysiłku. Ale na pewno nadal jest to możliwe.

Przykłady:

Najlepsze miejsca do odwiedzenia w 2021 roku .

  • Dlaczego lubię to:
  • Jest bardzo wizualny i łatwy do odczytania.
  • Wyraźnie wyjaśnia, dlaczego każde miejsce znalazło się na liście i dlaczego powinieneś umieścić je na swojej podróżniczej liście życzeń, a nawet zawiera bardzo konkretne rekomendacje, które pokazują, że autor naprawdę wie, o czym mówi.

Najlepsze samochody elektryczne 2021 w Wielkiej Brytanii: nasz wybór najlepszych pojazdów elektrycznych .

  • Dlaczego lubię to:
  • Ten też jest bardzo wizualny i łatwy do odczytania. I to naprawdę ma tutaj znaczenie. W artykułach samochodowych oczywiście chcesz zobaczyć zdjęcia wysokiej jakości.
  • Jest łatwy w nawigacji, a także prowadzi do przeglądu każdego samochodu.
  • Zawiera informacje o konkretnych dopłatach przy zakupie aut, pokazujące ekspertyzę autorów.

Narzędzia do selekcji treści

Największym zasobem do pielęgnacji treści jesteś Ty. Ale wciąż istnieją narzędzia, które mogą ułatwić tę pracę. Menedżerowie kanałów RSS

  • Żywiołowa .

Narzędzia do śledzenia treści tekstowych

  • Kieszeń .
  • Znajdź .
  • Flipboard .

Narzędzia do śledzenia treści wizualnych

  • Pinterest .

Narzędzia do łatwego i szybkiego przygotowania biuletynu

  • Stos podrzędny .

Narzędzia do wyszukiwania popularnych treści

  • BuzzSumo (freemium).
  • Anders Różowy (freemium).

 

Teraz idź i promuj swoje wybrane treści

Wyselekcjonowane treści wymagają również promocji, aby mogły dotrzeć do odbiorców. Możesz zebrać najlepszą zawartość, ale jeśli nikt o niej nie usłyszy, nie zostanie ona zauważona. Czas to pieniądz, więc jeśli nie będziesz promować swoich wyselekcjonowanych treści, będziesz spłukiwał pieniądze w toalecie.

 

Upewnij się, że masz plan promocji, aby wypuścić swoje treści w świat, aby mogły w pełni wykorzystać swój potencjał. Jeśli potrzebujesz inspiracji, sprawdź:

  • 10 hacków, które mogą przyspieszyć promocję Twoich treści .
  • 11 narzędzi, które przyspieszą promocję Twoich treści .

 

Streszczenie

Kuratorstwo treści to świetny sposób na poprawę SEO. Upewnij się:

  • Twórz wartość.
  • Poznaj swoich odbiorców.
  • Zainspiruj się tym, co sprawdziło się dla innych, gdy utkniesz.
  • Przetestuj swoje wybrane treści.
  • Eksperymentuj z różnymi taktykami selekcji treści.

Pamiętaj, że chociaż te taktyki mogą pomóc w kierowaniu doborem treści, nie ma jednego uniwersalnego podejścia. Podobnie jak tworzenie treści, kuratorowanie jest najlepsze, gdy nadajesz im znaczenie i dodajesz wartość swoim odbiorcom, nawet jeśli wygląda to inaczej niż to, co już jest dostępne. Wykonuj, szybko zawodź i zawsze próbuj czegoś innego.